Vražja grinja


Prošlogodišnja poplava i ovogodišnja suša, pojedinačno i u kombinaciji, u velikoj mjeri su negativno utjecale na biljni i životinjski svijet na poplavnom području uz rijeku Dravu u okolici Osijeka. To područje skoro svakodnevno obilazim i promjene u odnosu na neke prethodne godine su očite: šume su tihe, bez zvuka, nema kukaca, ništa ne zuji, ništa ne leti, nema ni ptica, neke vrste biljaka ove godine uopće nisam vidio na njihovim uobičajenim staništima, a neke, kao recimo bijeli glog, uopće nisu dale ploda. Pa što više reći: ove godine me nije ubo ni jedan komarac! Nisam ga ni vidio niti čuo! To je svakako dobro za mene ali nije dobro zbog svega prethodno rečenog.

No jedna životinja pojavila se točno kada to i inače čini – jesenska trčna grinja! Izgleda da meni ni šumski požar i erupcija vulkana uz već spomenute prirodne nepogode ne bi bile dovoljan jamac da ću izbjeći susret s ovom vražjom grinjom. I eto, noge su mi opet “izrešetane”, a jedina mi je utjeha da imam svježi materijal za blog. Više o ovoj vrsti grinje pisao sam ovdje.

Grinja slikana u polariziranoj svjetlosti.

Grinja, abdomen, dlake. Slikano u polariziranoj svjetlosti.

Grinja, noga, pandžica.

