Lišće jesenje – brijest


Ako se nekome učini da su današnje fotografije noćni satelitski snimci nekog dijela Zemlje pa na njima prepozna naselja, ceste, vozila, kuće i sl. – ovisno o količini mašte koju želi aktivirati – ja neću biti iznenađen jer je  to bila i moja prva asocijacija kada sam u okularu mikroskopa ugledao donje prizore.

A zapravo, sljedeće 4 fotografije prikazuju list poljskog brijesta – prethodno kemijski očišćen – gledan kroz polarizirajuće filtere i pri različitim povećanjima. Kemijskim tretmanom uklonio sam citoplazmu iz stanica pa je ovaj list brijesta gotovo proziran. U polariziranoj svjetlosti vrlo jasno se ističu lisne žile – to su ove višetračne “autoceste” – i lijepi kristali kalcijevog oksalata – to bi bila “vozila” na “autocestama”. Svijetleći šiljci koje vidimo uz lisne žile su trihomi koji u kombinaciji s kristalima CaOx biljci pružaju zaštitu od lisnih uši i sličnih nametnika.

40X

80X

200X

400X

Na svaku sliku stavio sam mjerilo s kojim se može usporediti veličina kristala.

Oglasi