Plazmoliza


Nakon jedne ljetne oluje s grmljavinom ostao sam bez nekoliko tisuća slika spremnih za presnimavanje na DVD. Među njima bilo je i takvih za koje mislim da ih više neću moći napraviti, ali većinu sam uspio zamijeniti s novima. Posljednje što sam radio bilo je snimanje dobro poznate pojave – plazmolize.

Ovo su stanice donje epiderme mesnatih listova crvenog luka. Gotovo čitav volumen svake pojedine stanice zauzima vakuola u kojoj se nalazi ljubičasto obojan stanični sok. Jezgra i citoplazma nalaze su u tankom sloju odmah uz staničnu stijenku. Komadić epiderme veličine 5X5 mm stavio sam u kap vode i poklopio pokrovnicom.

Nakon što sam običnu vodu ispod pokrovnice zamijenio sa slanom vodom, nastupila je plazmoliza.

Prve dvije slike prikazuju početno i krajnje stanje čitavog procesa plazmolize, a ovaj video sve ono između. Video je ubrzan 4X.

Ovo je jedna plazmolizirana stanica. Vakuola je izgubila vodu, protoplast se odvojio od stanične stijenke.

Hechtove niti

