Komarci s planine


Za mene je mikroskopiranje idealan hobi. Osim što zadovoljava većinu mojih potreba za otkrivanjem novog i nepoznatog, njime se mogu baviti u svako doba godine, i danju i noću, a da se – ako baš neću – ni iz kuće ne moram maknuti. Mikroorganizmi su svuda oko nas pa se ne moram bojati da će mi ponestati motiva za mikrofotografiju.

S druge strane, a budući da obožavam izlete u prirodu, često objekte svojih mikro-istraživanja prikupljam u šumi, polju, rijeci, bari ili kao nedavno – u brdu i planini. Prije dva tjedna pošao sam preko Krndije na Papuk i usput skupljao razne uzorke koje sam namjeravao kasnije kod kuće pregledati pod mikroskopom. Između ostalog, iz šupljine trulog panja uzeo sam piljevinu i iscijedio vodu iz nje u plastičnu posudicu. Snijeg se tek nedavno otopio i takva mjesta su još uvijek bila vlažna.

Pretpostavljao sam što bi u toj vodi moglo biti, ali već rutinskim pregledom stereo mikroskopom nadmašena su sva moja očekivanja. Nestrpljivo sam krenuo s mikroskopiranjem – kao i obično, od krupnijeg ka sitnijem – i uskoro su se na monitoru pojavile slike ličinki komaraca. Sljedeći na redu za mikroskopiranje trebali su biti: kolnjaci, dugoživci, trepetljikaši, nitaste alge i tko zna što bi se sve vidjelo pod većim povećanje – ali nisu.

Zapravo, ništa više nije stiglo na red jer sam ja jednim nespretnim pokretom desnice mi ruke “počistio” pola stola i prolio sve iz kojekakvih posuda, čašica, epruveta i zdjelica koje su bile na njemu.

I tako, više sreće sljedeći put, a ovaj put moram biti zadovoljan s nekoliko sličica, filmić i odgovor na pitanje otkuda komarci u planini (a da nigdje u blizini nema bare ili nekakve vode stajaćice) što, kad malo bolje promislim, i nije tako malo.

Ličinka komarca

Glava i prsa.

Zadak

Sifon i uzdušničke škrge

Film je snimljen u linearno polariziranoj svjetlosti (bez kompenzatora). Strukture koje blješte su mišići.

Sve je oštro, sve se vidi: sedlo, češalj, sifon, pekten, mišići blješte… Slikano u linearno polariziranoj svjetlosti s kompenzatorom, što u ovom slučaju znači s celofanom 🙂

O još nekim ličinkama komaraca pisao sam i na mom blogu “Moj dom i zavičaj” u postu “Anopheles”.


Komentiraj