Ameba – Nuclearia delicatula


Ameba Nuclearia delicatula je iz nekog meni nepoznatog razloga jako slabo istražena praživotinja, pa je moja radoznalost bila tim veća kad sam ju ugledao u vidnom polju svog mikroskopa. Nažalost, zbog limitirane tehničke opremljenosti mog laboratorija 😉 morao sam biti zadovoljan već samim tim što sam s postojećom opremom potvrdio svoja prethodna saznanja o ovoj amebi. Ali da ne bi ostalo samo na riječima, evo i nekoliko slika.

Ameba Nuclearia delicatula sfernog je oblika. Promjer tijela amebe je oko 50 μm. U citoplazmi je više jezgara što se i vidi na gornjoj slici.

Amebe roda Nuclearia za kretanje se koriste tankim, nitastim pseudopodijima – filopodiji. Tijelo amebe obavijeno je prozirnom galertom. Na taj sluzavi omotač prihvate se bakterije koje su onda vidljive kao nekakva zrnca u “orbiti” oko “planete” amebe (gornja slika).

Inače prozirna citoplazma oboja se od hrane koju uzima ameba. Ove moje amebe su zelene od cijanobakterija, a i to je jako dobro vidljivo na svim ovim slikama.

Na gornjoj slici treba uočiti veliku sfernu “ogradu” (ne znam kako da to ljepše i točnije nazovem) kojom se okružila ameba dok započinje s hranjenjem. Kada proguta hranu, ameba otvara zid od sitnih čestica u koji se zatvorila i odlazi dalje.

Ovo je ameba koja ima “oči veće od želuca” 🙂

