CSI Osijek


Bio je ovo zanimljiv i neobičan slučaj, jer umjesto da pokušam identificirati počinitelja, ja sam morao ustanoviti tko je uopće bila žrtva.

Naime, od žrtve je ostalo jako malo, gotovo ništa, i to će mi predstavljati problem u nastojanju da rasvjetlim slučaj. S druge strane, počinitelja ovog ubojstva zatekao sam na samom mjestu zločina, i što je još važnije – poznavao sam ga otprije.

Viđao sam ga ovdje, bio je s partnericom. Živjeli su tu u blizini. Bili su jako slični pa sam ih teško razlikovao. Zapravo, kad malo bolje razmislim, oduvijek su mi bili sumnjivi. Izgledali su mi, a tako su se i ponašali – baš kao netko tko je spreman počiniti ovakav masakr. Bilo je samo pitanje dana kada će to napraviti. Zbog toga se nisam ni iznenadio kad sam baš njega zatekao na mjestu zločina.

buteo-buteoEvo, to je on. Ime mu je Buteo buteo.


A evo kako sam saznao koga je to slistio Buteo buteo.

Od žrtve je ostalo samo jedno  krvavo pero. Pregledao sam ga pod mikroskopom. Na peru sam pronašao nekoliko živahnih životinjica. Bila je to neka vrsta životinjskih uši. Usni aparat im nema organ za bodenje što znači da su to tekuti. Pomoću stručne literature sam ustanovio da su to golublji tekuti (Columbicola columbae), a oni žive na perju samo 4 vrste golubova. Srećom, od te 4 vrste golubova jedino gradski golub (Columba livia domestica) živi u ovim krajevima, pa zaključujem da je krvavo pero s nekog  od te vrste golubova.

I slučaj je riješen: obični škanjac (Buteo buteo) na jelovniku je imao gradskog goluba (Columba livia domestica). 😦


Ovo je odrasla golublja uš. Plosnato tijelo, glava, male sastavljene oči, usni aparat za grizenje, kratka ticala, 3 para kratkih nogu s  pandžicama za pridržavanje, dužine je oko 2 mm. Vidno polje je 1,65 mm X 1.2 mm

Columbicola columbae-1

Golublja tekut prolazi kroz 3 ličinačka stadija.

Columbicola columbae-4

Zbog  jednolične i teško probavljive hrane (keratin) golublja tekut u hemocelu ima posebne stanice (bakteriocite)  u kojima “uzgaja” endosimbiotske bakterije (Proteobakterije).

Columbicola columbae-8

Traheje su dio uzdušničkog sustava za disanje.

