Kromoplasti – ruža


Ovaj put na stoliću mog mikroskopa je ruža (Rosa sp.).

Prerezao sam prezreo i već prilično dehidriran šipak i s iglicom uzeo uzorak sočnog ploda. U kapljici vode razmutio sam uzorak, pokrio ga pokrovnicom, a nju pritisno i istovremeno s komadićem upijajućeg papira pokupio višak vode.

Kontrola na najmanjem povećanju pokazala je da je preparat dobro maceriran i da su stanice u jednom sloju što je nužan preduvjet za dobru fotografiju.


200X

Pri većem povećanju može se vidjeti da se protoplast odvojio od stanične stijenke što u ovom slučaju ne smeta. Moj cilj bio je fotografiranje kromoplasta, a oni se sasvim lijepo vide.

rosa-chromoplasts

ruža-rosa-kromoplasti

ruža-kromoplasti


400X

ruža-kromoplasti-bf-400X

ruža-kromoplasti-400X


Za ovu vježbu obično se koristi pasja ruža (Rosa canina) ali ja sam uzeo šipak jedne ruže kojoj ne znam naziv, no sigurno nije pasja ruža. Pokraj tog grma svakodnevno sam prolazio još dok sam bio srednjoškolac pa je moguće da se radi o sorti “Crveni Berlin”, “Maršal Tito” i sl. 🙂

